Natasja uit Gameren wint een Bitcoin, maar casht hem nog niet uit: 'Afwachten wat er gaat gebeuren’

GAMEREN - Bijzonder, dat is het zeker: Finalist Natasja Vos (30) uit Gameren uit het spannende finalespel 'Het Wachtwoord’ van SLAM! is de eerste winnares in Nederland die een Bitcoin ontvangt van een radiostation. Huidige waarde: 44.000 euro. Natasja wil hem voorlopig nog niet cashen in euro’s, of de waarde nu stijgt of keldert.

Wekenlang stond radiozender SLAM! in het teken van het programma ‘Het Wachtwoord’. Om een finaleplek te bemachtigen, moesten luisteraars goed luisteren naar de hints van de Bitcoin Meester om het juiste wachtwoord te raden. ,Elke dag gaven ze een aantal hints‘’, vertelt Natasja. ,Ik was de eerste finalist met het juiste wachtwoord, het was Ali Bouali, de hele naam van Ali B.‘’

De juiste sleutel

Donderdag nam ze het op tegen vier medefinalisten en wist ze tijdens het finalespel de juiste sleutel te kiezen en de kluis te openen. ,Ik deed eigenlijk een eerste poging en de kluis ging gelijk open.‘’ Volgens Martijn Zuurveen, Radio director van RadioCorp (100% NL/SLAM!), waren de reacties op de actie overweldigend: ,De reacties bleven maar binnenstromen. Met deze grote actie hebben we onze luisteraars en volgers een maand lang weten te boeien en hebben ze vijf weken gejaagd op het wachtwoord.‘’

Nuchter

Gelijk cashen of toch even wachten: Natasja wist al vrij snel wat ze ging doen met haar begeerde Bitcoin. ,Mijn keuze is om de Bitcoin voorlopig nog even te houden en afwachten wat er gaat gebeuren. Zelf ben ik een half jaartje geleden klein begonnen met crypto’s en ik ken ook iemand die daar wel verstand van heeft.‘’ Bang dat ze uiteindelijk minder geld overhoudt dan het oorspronkelijke bedrag, is ze niet: ,Ik ben met niks gekomen, dus alles wat ik eraan overhoud is mooi meegenomen. Zo stond ik eigenlijk ook in de wedstrijd. Het zou leuk zijn om te winnen, maar je gaat er niet van uit. Ik ben daar eigenlijk heel nuchter in. Het kan alleen maar meevallen als je wacht hoe het afloopt.‘’

Bron: https://www.bd.nl/bommelerwaard/natasja-uit-gameren-wint-een-bitcoin-maar-casht-hem-nog-niet-uit-afwachten-wat-er-gaat-gebeuren~afa35723/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F