Ik vraag me af wat jullie vinden van de NFT hype

Ik vind het moeilijk om hiermee een connectie te vinden. Te pas en te onpas krijg ik daar aanbiedingen voor maar dit vliegt jammer genoeg aan mij voorbij.

Iemand die me daar wat meer over kan vertellen wat het nut ervan is? Moet ik het zien als verzamelen van assets zoals in der tijd met de Pokémon etc.?

Ik denk dat de toepassingen nu nog heel ontransparant zijn, deels omdat zowel ETH als Cardano nog vrij jong zijn in de Smart Contract sphere. ik vermoed dat wat we nu zien met idiote bedragen voor JPEGS en concerten op audio een voorbode is en ontdekking van wat er aan mogelijkheden zijn.
Als straks op grotere schaal tests en hertest gedaan kunnen worden zul je veel meer voorwaarden zien die via SC’s betrokken worden bij sales. met name het doorverkopen van een stuk kunst, waarbij een deel van de nieuwe verkoopprijs weer naar de artiest gaat, of royalties via NFTs.

Alle partijen die nu hiermee experimenten en liquiditeit opdoen kunnen zo doorstromen zodra er genoeg vraag si vanuit een consumerbase.

my 2 lovelace

Ik snap er ook geen reet van. Ik heb aan een aantal mensen gevraagd ; ‘‘wat is er leuk aan om 1, 2 of zelfs meerde ETH’s te betalen voor een plaatje van een aap?’’

Het leukste andwoord dat ik kreeg was : ‘’ I only paid 0.8 for mine’’ …
De rest is niet te begrijpen voor mij, ik heb ook de pokemon rage, flippo’s nooit begrepen.
Ik zou het graag willen begrijpen… maar het lukt niet :slight_smile:

Verzamelwoede vanuit menselijke hebberigheid?