Gebruiken jullie tradingbots?

Ik lees verschillende verhalen over tradingbots en ben benieuwd of dit de moeite waard is.

Hebben jullie aanraders en tips om tradingbots te gebruiken?

1 like

Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met BOTS by RevenYOU met een klein bedrag om te kijken of dat goed werkte. In het begin heb ik wat gewisseld van bot om te kijken welke goed presteerde. Eenmaal een goede bot gevonden had ik binnen 1 á 2 maanden 80% winst. Na dat ik zag dat het redelijk goed werkte heb ik wat meer geld op de app gezet, verspreid over 3 bots, en weer een tijdje gewacht.

Nu heeft mijn beste bot in een half jaartje tijd +850% winst behaald, de andere bots deden het iets minder goed (wel winst), maar die wissel ik op het moment nog af en toe naar andere bots. De bot die mij +850% heeft gebracht heet de Dark Yellow Mia, deze bot trade alleen in Binance Coin (BNB), en laat ik nog wel even zo doorgaan.

Het aller mooiste aan trading bots vindt ik dat ze in principe dipjes/crashes overslaan. Terwijl de markt de afgelopen weken zwaar getroffen is, zijn mijn bots juist verder gegroeid. Ik zou wel niet alles op trading bots zetten, ook hier zou ik voor spreiding gaan. Ik heb trading bots, maar hodl ook zo nog coins op verschillende platformen en wallets.

2 likes

Klinkt interessant! Ik heb ooit eens aangemeld maar vond het erg ingewikkeld om allemaal in te stellen. Ik wil het graag nog eens proberen maar dan het liefst laagdrempelig zonder teveel poespas eromheen :sweat_smile:

@Zion00 Bij Bots by RevenYOU? Ik vindt de app over het algemeen vrij makkelijk in gebruik. De interface is in de loop van tijd een stuk eenvoudiger geworden. Ik meen alleen dat het aanmelden in het begin wat moeizaam ging (misschien dat je het daar over hebt).

Het ding bij Bots by RevenYOU is wel dat je redelijk geluk moet hebben met je bot. Ik heb genoeg bots gehad die niet echt veel deden (beetje winst, beetje verlies). Wat ik tegenwoordig voornamelijk doe is verschillende bot ontwikkelaars uitproberen en kijken welke het goed doen. Er zijn namelijk verschillende ontwikkelaars van bots. De bots en ontwikkelaars waar ik het meeste succes mee heb behaald zijn Dark Yellow Mia van Team Agga Technologies en CBS HighYield van Team Altrady.

Mocht je Bots by RevenYOU willen gebruiken raad ik aan om altijd even de beschrijven van een bot te checken, hier kun je zien waar de bot in handelt en wat zijn strategie is. Ook kun je daar zien hoe groot het risico van de bot is.

Andere trading bots/systemen heb ik nog geen ervaring mee, maar wil ik in de toekomst wel mee gaan beginnen. Ik vindt het vooral interessant als ze instaat zijn om dipjes/crashes vroegtijdig te herkennen en daar actie op kunnen ondernemen.

2 likes

Nog niet geprobeerd. Staat wel op mijn to do lijst voor binnenkort. Ben benieuwd.

Thx voor de uitleg man !

Dat was toen via cryptohopper.com.
Super bedankt voor je tips!

Geen probleem! Als je vragen hebt kun je ze me altijd stellen.

1 like

Ja klopt, die is inderdaad vrij ingewikkeld. Als ik het goed heb moet je die met een API aan je platform koppelen. Heb daar in het verleden ook wel eens naar gekeken alleen vond ik de abonnement prijzen wat hoog, aangezien je van te voren niet weet wat ongeveer de winst zal zijn (of verlies). Heb daarom uiteindelijk voor Bots gekozen (geen abonnement).

Geen probleem! Bij vragen kun je ze me altijd stellen.